INTERNET, NOWE TECHNOLOGIE, WEBDEVELOPMENT, BADANIE INTERNETU
7 PAŹDZIERNIKA 2009  /  PRAWO  /  59 KOMENTARZY

DOTPAY.PL - CO INNEGO NA STRONIE, CO INNEGO W REGULAMINIE

Szukając firmy która obsłuży płatności online dla sklepu trafiłem na serwis dotpay.pl. Z informacji na stronie dowiedziałem się, że firma ma siedzibę w Polsce, posiada tytuł agenta rozliczeniowego i jest pod stałym nadzorem Narodowego Banku Polskiego. Ale gdy zajrzałem do regulaminu korzystania z serwisu (podlinkowanego drobną czcionką w prawym dolnym rogu strony) okazało się, że zawieram umowę z zagraniczną firmą, która zastrzega że nie jest agentem rozliczeniowym, zaś sama usługa wykonywana jest na terenie Wielkiej Brytanii według prawa brytyjskiego, nie polskiego, co wyklucza kuratelę NBP, Komisji Nadzoru Finansowego i UOKiK. Dość duża rozbieżność między informacjami marketingowymi a zawartością regulaminu.

Firmy pośredniczące w płatnościach online to firmy zaufania publicznego. Zajmują się przekazywaniem pieniędzy między konsumentem a sklepem na dynamicznie rozwijającym się rynku zakupów online. Polacy z roku na rok wydają coraz więcej pieniędzy w internecie, nie dziwi więc powstawanie coraz to nowych e-sklepów oraz zwiększone zainteresowanie instytucji nadzoru finansowego tym sektorem.

Serwis dotpay.pl ma dość schludną stronę, ale za to pełną materiałów marketingowych w pełni ukierunkowanych na właściciela sklepu internetowego. Już na stronie głównej zachęcany jestem informacją, że 57% moich klientów chętnie zapłaci w ratach za towar zamówiony w moim sklepie internetowym. Oferta serwisu to wykaz sposobów przepływu pieniędzy między klientami a kontem mojego sklepu. Informacje na stronie "Dlaczego Dotpay" to zalety współpracy między serwisem a moim sklepem: tanio, bezpiecznie i profesjonalnie. Na stronie "FAQ" znajduję odpowiedzi na pytania dotyczące technicznej współpracy mojego sklepu z serwisem.

Ponieważ dużo się naczytałem o przekrętach nigeryjskich, chcę sprawdzić komu powierzę obsługę finansów mojego sklepu. W tym celu wchodzę na podstronę "Kontakt" (link). Widzę na niej adres biura obsługi klienta, zlokalizowanego w Krakowie przy ulicy Wielickiej. Wchodzę na podstronę "Siedziba spółki" (link) i czytam tam, że firma Dotpay S.A. znajduje się pod tym samym krakowskim adresem, do tego podany jest nip, regon, numer KRS i kapitał zakładowy spółki. Czyli wszystko gra.



Sprawdzam podstronę "Bezpieczeństwo" (link) i czytam pouczenie, że właściciel sklepu internetowego (czyli ja) powinien zawsze sprawdzać czy zawiera umowę z firmą która posiada zezwolenie na prowadzenie takiej działalności. Potwierdzenie że mam do czynienia właśnie z takim kontrahentem stanowi informacja, że - cytuję - "Dotpay S.A. otrzymała zgodę Prezesa Narodowego Banku Polskiego na prowadzenie systemu autoryzacji i rozliczeń jako Agent Rozliczeniowy (...) Działalność Dotpay S.A. jako Agenta Rozliczeniowego podlega nadzorowi Prezesa Narodowego Banku Polskiego." Czyli wszystko gra. Na wszelki wypadek dzwonię do NBP i uzyskuję potwierdzenie, że krakowska firma Dotpay S.A. faktycznie jest na liście agentów rozliczeniowych.



Chodząc po stronie znajduję w końcu regulamin (link - plik pdf), w którym ku mojemu zaskoczeniu znajduję całkowite zaprzeczenie tego co przed chwilą przeczytałem.

Po pierwsze, okazuje się że decydując się na współpracę wiążę się umową nie z firmą z Krakowa, lecz z Wielkiej Brytanii.



Po drugie, okazuje się że firma nie pełni roli agenta ubezpieczeniowego.



Po trzecie, okazuje się że reklamacje mam składać w formie pisemnej (kartka, koperta, znaczek) na adres w Londynie.



Po czwarte, okazuje się że miejscem wykonywania usługi jest Wielka Brytania, a prawem właściwym dla usługi jest prawo Wielkiej Brytanii.



Czar prysł. Trochę zbyt dużo rozbieżności między tym co przeczytałem na stronie, a tym co zobaczyłem w regulaminie.

? Informacje wynikające
ze strony www.dotpay.pl
Informacje wynikające
z Regulaminu Serwisu (pdf)
Siedziba firmy: Kraków, Polska Londyn, UK
Nadzór NBP: firma jest
Agentem Rozliczeniowym
firma nie jest
Agentem Rozliczeniowym
Biuro Obsługi Klienta:
(reklamacje)
Kraków, Polska Londyn, UK
Prawodawstwo: polskie brytyjskie

Nie twierdzę że serwis dotpay.pl świadczy swoje usługi nielegalnie bądź nierzetelnie. Być może jest bardziej konkurencyjny od innych firm. Ale ta branża skupia firmy zaufania publicznego, którego to zaufania nie wzbudził u mnie dotpay.pl, wręcz zniechęcając do współpracy.

W tekstach umieszczonych na stronach serwisu nie ma słowa o tym, że współpraca wiąże mnie z firmą z Wielkiej Brytanii, wszędzie widzę odniesienia do siedziby w Polsce, przez co nabieram wrażenia, że jest to firma polska, działająca na polskim rynku, w oparciu o polskie prawo. Jestem też zachęcany informacją o nadzorze Narodowego Banku Polskiego, który jest sprawowany nad firmą Dotpay S.A. z Krakowa, ale co z tego, skoro współpraca zawierana jest z firmą Dotpay Ltd. z Londynu, nad którą NBP nie ma pieczy. Swoją drogą to trochę nieładnie, że zagraniczna firma A chwali się certyfikatem uzyskanym przez polską firmę B.

Najgorsze jest to, że o wszystkim dowiaduję się dopiero po przeczytaniu pliku pdf z regulaminem, do którego odnośnik umieszczony jest drobną czcionką w prawym dolnym rogu strony. Trudno jest się oprzeć wrażeniu, że firma chowa przede mną pewne informacje.



O firmie Dotpay S.A. z Krakowa wiem dużo, ale o Dotpay Ltd. z Londynu z którą mam zawrzeć umowę nie wiem kompletnie nic. Kiedy powstała? Jaki ma kapitał? Ilu zatrudnia pracowników? Tego na stronie dotpay.pl nie mogę znaleźć, a wypada przecież wiedzieć coś o firmie, z którą zaczyna się współpracę, mając na uwadze ewentualne spory prawne w przyszłości. W regulaminie jest co prawda punkt który mówi, że w przypadku sporu zgadzam się na sąd arbitrażowy w Krakowie, ale oczami wyobraźni widzę, jak prawnik stojący po przeciwnej stronie odrzuca wszystkie moje argumenty, powołując się na prawo Wielkiej Brytanii według którego polskie przepisy nie mają zastosowania. Co mi potem pozostaje? Interwencja w brytyjskim nadzorze, zatrudnienie zagranicznych prawników i procesowanie się w obcym kraju? Przypomnę tutaj spór między klientami a Polbankiem o sposób ustalania wysokości oprocentowania kredytów, na co nie miał wpływu nasz nadzór bankowy i organizacje konsumenckie, ponieważ klienci zawarli umowę z greckim bankiem nad którym polski nadzór nie ma kontroli. Klientom pozostała jedynie interwencja u greckich instytucji, a grecki bądź brytyjski nadzór i system prawny nie musi być bardziej przyjazny od polskiego. Korzystając z google znalazłem informację, że Dotpay S.A. z Krakowa posiada udziały firmy Dotpay Ltd. z Londynu, ale i to mnie nie urządza, ponieważ gdy przyjdzie co do czego będę się przecież procesował z firmą z Londynu korzystając z zawiłości prawa brytyjskiego, a nie z jej polskimi akcjonariuszami.

Jeśli chodzi o korzystanie z usług serwisu dotpay.pl - ja jestem na nie. Zbyt dużo sprzecznych informacji, aby powierzać moje finanse zagranicznej firmie. Nawet gdyby te niejasności miały jakieś sensowne uzasadnienie, wolę związać się umową z firmą umocowaną prawnie w Polsce - zawsze to mniej nerwów i bliżej niż do Londynu.

Sławomir Wilk
Komentarze:


Sceptyk2009-10-07 13:06
Ja też jestem na NIE. W Dotpay miałem konto i mi je zablokowano. Nie mam ani kasy ani dostępu do historii wpłat.

Jeśli o mnie chodzi - zdecydowanie NIE polecam dotpay.
R12009-10-07 13:19
Jak widac nie czytales ze zrozumieniem... Dotpay S.A. ktory jest agentem rozliczeniowym obsluguje firmy, natomiast brytyjski Dotpay Ltd obsluguje klientow prywatnych (osoby fizyczne).
Sławomir Wilk2009-10-07 13:31
R1: w regulaminie stoi czarno na białym:

"Użytkownikiem serwisu Dotpay może być (...) osoba prawna lub fizyczna prowadząca działalność gospodarczą."

Czyli Dotpay Ltd. obsługuje firmy.
logik2009-10-07 14:11
Dotpay Ltd obsługuje firmy, z którymi kiedyś zawarł współpracę. Teraz firmy podpisują umowę z Dotpay S.A.
Prywatni Ltd.
Firma przechodzi zmiany i mówi o tym od długiego czasu. Naprawdę nie wiem, czego się czepiasz. Na Twoim miejscu sprostowałbym artykuł, a na etapie jego tworzenia poprosił o zdanie dotpay. Byłoby łatwiej, a przede wszystkim rzetelniej.
Sławomir Wilk2009-10-07 14:17
logik: to dlaczego na ich stronie znajduje się regulamin, który mówi że podmiotom korzystającym z serwisu świadczy usługę firma Dotpay Ltd. z Londynu?

Cytuję: "Dotpay Ltd. z siedzibą w Londynie (...) świadczy usługi zgodnie z regulaminem" i dalej jest wszystko to co przytoczyłem w moim wpisie.

To nie moja wina, że firma wprowadza mnie w błąd publikując nieaktualny regulamin. Ja porównuję to co firma zamieszcza w materiałach marketingowych z tym co zamieszcza w regulaminie korzystani ze swoich usług. Mnie jako klienta nie interesuje to, że firma ma ciężki okres i przechodzi zmiany. Informacje podawane mi przez dział marketingu powinny mieć odzwierciedlenie w regulaminie, a nie mają.
logik2009-10-07 14:40
SW: Bo świadczy. Prywatnym oraz tym, z którymi nawiazała współpracę rok temu, dwa itp. Z tego samego powodu wisi tam też stary regulamin allpay - dla starych klientów, którzy nie zakończyli współpracy.
Nowym osobom prawnym usługi świadczy Dotpay S.A. i wszystkie warunki są sprecyzowane w umowie.
Sławomir Wilk2009-10-07 14:55
logik: dlaczego w takim razie na stronie dotpay.pl nie ma ani słowa o tym, że jest to stary regulamin który nie obowiązuje nowych klientów, a także ani słowa o tym, że nowi klienci zawierają umowę z polskim Dotpayem?

Dlaczego ten podobno stary regulamin to główny regulamin serwisu? Regulamin Allpay o którym wspominasz jest oznaczony jako obowiązujący do 2007 roku, ale takiej adnotacji nie ma przy głównym regulaminie, w którym jest informacja że usługi w ramach serwisu dotpay.pl świadczy firma Dotpay Ltd. z Wielkiej Brytanii. Jeśli nie ma informacji że jest to stary regulamin, to znaczy że jest obowiązujący. Każdy kto wchodzi na stronę dotpay.pl i zajrzy do regulaminu dowiaduje się tego samego co ja.
logik2009-10-07 15:03
SW: Napisałem wyżej, Dotpay Ltd obsługuje osoby prywatne i firmy, z którymi kiedyś zawarto umowę. Rejestrując się jako osoba prywatna jest informacja z czyich usług korzystamy. Dla części jest regulamin, dla części umowa.
Wszystko jest w miarę proste, jednak nie pasuje pewnie komuś, kto "wykrył aferę".
Sławomir Wilk2009-10-07 15:17
logik: ja nie wykryłem afery, tylko rozbieżności między tym co na stronie, a tym co w regulaminie. Póki co regulamin korzystania z serwisu mówi że umowa zawierana jest z Dotpay Ltd. z UK. Jeśli jest inaczej, to tylko źle świadczy o Dotpay.pl, która ma bałagan na stronie. Mnie jako potencjalnego partnera tego serwisu odstraszyły informacje zawarte w tym regulaminie. Gdybym znalazł tam informację że usługę wykonuje polska firma w oparciu o polskie prawo, tego artykułu by nie było. Jeśli faktycznie jest tak jak mówisz, to ten regulamin już dawno (rok, dwa lata temu) powinien zostać zmieniony lub oznaczony jako nieobowiązujący, a w jego miejsce wstawiony ten aktualny.
Krzysztof Lis2009-10-07 16:54
Właśnie jestem na etapie podpisywania umowy z Dotpay.pl właśnie, celem obsługi płatności online na moich blogach. I tam na samym początku umowy napisane jest jasno, że zawiera się ją z Dotpay S.A. z siedzibą w Krakowie.

Fakt, że tę umowę podpisuję jako firma.
Sceptyk2009-10-07 18:23
Jeszcze jedno - dotpay chwali się na lewo i prawo, że wspiera program budowy polskiego sztucznego serca. Czy ktoś widział choć jeden raport z ich pomocy?

Ja nie widziałem :)
Tomasz Zieliński2009-10-07 19:26
A co z Eurokoncept Sp.z o. o.? Za płatności SMS faktury wystawia się Eurokoncepowi, a nie Dotpay :)
No coś tu na pewno nie gra.2009-10-07 19:40
logik:
Nie ważne jake się ma intencje ... ważne jest to jak się jest postrzeganym !!!
Gdyby, ktoś z kim chcesz współpracować spóźnił się na spotkanie, przyszedł w brudnych butach a podczas omawiania szczegółów współpracy gwizdałby to czy miałbyś ochotę na współpracę z kimś takim ?
azet2009-10-07 22:08
Można przyjąć, że logik wyjaśnił zamieszanie, czyli że jest tak: regulamin jest dla firm, które już miały zawarte umowy (i ich obsługuje brytyjska ltd), zaś obecnie firmy zawierają umowę z Dotpayem polskim. Tylko że... nigdzie na stronie o tym nie przeczytamy. Strona nie podaje informacji w jaki sposób zawierana jest umowa. Czytamy "zarejestruj się" i nie wiemy co z tej rejestracji wyniknie. Możemy spekulować - może rejestracja jest tylko po to, by dostać pocztą druk umowy, a może już w trakcie rejestracji trzeba będzie kliknąć, że "akceptuję regulamin", co będzie jednoznaczne z zawarciem umowy, właśnie na bazie postanowień tego regulaminu. A wtedy to już zdechł pies. Są firmy, które tak "wpuszczają" klientów w niekorzystne dla nich regulaminy i są kryte, bo przecież "klient zaakceptował regulamin!"

Sławek najwyraźniej nie chciał zaczynać procedury rejestracji, bo nie wiedział jakie będą jej konsekwencje. Dołożył starań, by to przewidzieć, a efektem jest znalezienie przez niego regulaminu. I logiczne jest, że klient, który uważa na to jak zawiera umowy, potraktuje ten regulamin jako ten, który zapewne będzie go obowiązywał. Dopiero dzięki wpisowi Sławka dowiadujemy się (z reakcji logika) jak to przebiega naprawdę. Ale czy tak powinno być? Solidna firma nie dopuściłaby do tego, żeby jej potencjalny klient był tak niedoinformowany jeszcze zanim zacznie z nią współpracę.

To jest dobry, potrzebny artykuł. Dotpayowi pod rozwagę. I wyciągnięcie wniosków.
Zastaw2009-10-07 22:09
Jedno jest pewne: informacje na stronie dotpay powinny być prezentowane w inny sposób, tak by nie było żadnych niejasności.
Sceptyk2009-10-07 23:00
To może dodam jeszcze, że w sytuacjach podbramkowych BOK w dotpay odpowiada, że reklamacje należy napisać zgodnie z regulaminem do Londynu.
niema2009-10-08 01:18
logik- od razu widac ze jestes z dotpay.pl i bronisz swojej dupy
logik2009-10-08 08:42
niema: nie jestem. Za to potrafię czytać ze zrozumieniem.
Robert2009-10-08 09:15
@niema - jestes jedynym ktory powiedzial to wprost :)
@Slawek - dlaczego wogole wpadles w polemike o regulaminach obowiazujacych, domniemanych, ukrytych czy wygaslych. Nie masz prawa o tym wiedziec a na slowo to sie wierzylo w podstawowce.

@Krzysztof - powinien sie wypowiedziec prawnik, aczkolwiek jezeli w umowie zaakceptujesz regulamin to moze to byc umowa z "Ciocia Zosia" i tak uslugodawca bedzie firma zawarta w regulaminie.

ewelina2009-10-08 10:15
polecam BlueCash. oplaty maja nizsze.

@logik - nie ma sie co oburzac, tylko trza poprawic tak, aby dla kazdego usera bylo wszystko jasne. i tak czapki z glow za caly serwis, jesli chodzi o wykonanie i interfejsy to lata swietlne dziela Was od platnosci.pl
Pawel2009-10-08 19:26
afera jest to ze serwis przelewy24.pl dziala nielegalnie i od 3 lat maja na karku prokuratora - jak widac maja uklady i nic sobie z przepisow nie robia
ArekP2009-10-08 23:34
Tak to czytam i nie rozumiem o co to zamieszanie w komentarzach. Każda porzadna firma ma regulamin. Ma go firma pośrednicząca w płatnościach, sklep internetowy, operator poczty internetowej, wszyscy. Regulamin umieszczony na stronie to zasady korzystania z serwisu. Jeżeli sklep internetowy pisze w swoim regulaminie że nie przysługuje mi zwrot towaru i że zgadzam się na wysokie kary umowne, to jest dla mnie oczywiste że takie są zasady korzystania ze sklepu. Co z tego że anonimowy pracowink sklepu zapewni mnie w komentarzach na forum że to nieprawda i że obowiązują inne zasady, skoro gdy potem będę się czegoś domagał to firma może powołać się na ten własnie regulamin który widzę i będę w plecy towar i kasę? Widząc taki regulamin na stronie ja po prostu uciekam do innej firmy, bo mnie wiąże to co widzę (regulmian), a nie to co wynika z gdybania anonimowych osób na forum.
JuuL2009-10-08 23:39
Ja akurat mam bardzo pozytywne zdanie na temat firmy Dotpay, z usług której korzystam za pośrednictwem strony WWW.MEGATOTAL.PL, którą obsługują. NIE MOGĘ ZŁEGO SŁOWA NA NICH POWIEDZIEĆ !!!!!
lightburner2009-10-08 23:51
Do wszystkich którzy nie wiedzą do jakiego kraju trafiają pieniądze płacone poprzez dotpay proponuję wejść na dowolny sklep korzystający z ich usług. Następnie wrzucenie czegoś do koszyka i przejście do płatności. Tam proponuję jako formę zapłatwy wybrać "przelew/przekaz bankowy". Waszym oczom ukaże się napis:

Szanowni Państwo,

Aby sfinalizować płatność należy wykonać przelew lub przekaz pocztowy podając następujące dane:

Dotpay Ltd.
95 WILTON ROAD SUITE 3, SW1V 1BZ LONDON, UK
Bank: BPH SA
Konto: 52 1060 0076 0000 3300 0048 8697

Tytuł płatności: 19325-A13
Kwota: 100.00 PLN

A pod spodem blankiet wpłaty do wydrukowania a na nim powyższe dane brytyjskiej firmy Dotpay Ltd.

Jak ktoś nie wierzy, to niech sam sprawdzi np tutaj:

https://ssl.dotpay.pl/?id=19325
Sceptyk2009-10-09 23:56
Zrobiłem symulację płatności i ... nie wierzę własnym oczom!

Wykonac przelew w kwocie: 100.00 PLN na numer konta:

30 1910 1136 3400 0340 5121 0001

Podając jako odbiorcę płatności:
AllPay Koncept Belgia

Tytuł płatności: 19325-H1

ALLPAY :) Buahahaha!
Wściekły2009-11-30 14:06
dotpay to [wymoderowano] I PODAJĘ ICH DO URZĘDU KONSUMENTA + wysyłam maila do ludzi z zarządu i właścicieli. Podam personalnie z nazwiska osoby które są niekompetentne kompletnie i będą sobie szukać nowej pracy. Mam dość.
tosti2010-02-03 13:21
witam ja tez chetnie podam kilka nazwisk niekompetentnych osob z tej firmy . Macie jakis kontakt do ludzi z zarzadu lub wlascicieli?
darmowe2010-02-07 16:43
faktycznie troche to namieszane ale z kasy sie rozliczaja fair
Alex2010-05-25 11:48
Lepiej trzymać się z dala od takich firm
anonim2010-09-20 13:28
"DOTPAY POLSKA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄO DPOWIEDZIALNOŚCIĄ"

lol
anonim2010-09-23 23:30
Ja powiem tak zostawcie tam troche kasy a zobaczycie ze zablokują wam konto z byle powodu (pomyłka w mailu kontaktowym podanym w formularzu zapytania) a kase zabiorą, do obsługi sie nie dodzwonicie bo po pierwszej rozmowie juz was nie bedą odbierać, ja miałem konto 2 lata dlatego nie robiłem wypłat przez klika miechów bo myslalem ze firma jest pewna a tu zonk :) trzeba pisać pozew do sądu i tam dochodzić roszczeń
Artman2010-09-29 12:42
Zebrałem kilkanaście tysięcy złotych w dotpay.pl. Tymczasem dziś okazało się, że nie wolno mi generować umów o dzieło (os.fizyczna) za okres starszy niż 2 lata. Pieniądze przepadły. "Szanowny Panie,

uprzejmie informujemy, że zgodnie z art. 646 Kodeksu Cywilnego
roszczenia wynikające z umowy o dzieło przedawniają się z upływem lat
dwóch od oddania dzieła, a jeżeli dzieło nie zostało oddane od dnia, w
którym zgodnie z treścią umowy miało być oddane. Dlatego też w panelu
administracyjnym nie ma już możliwości wystawienia rachunku."
Artman2010-10-03 18:20
przestrzegam wszystkich przed nieprzemyślanym zaczynaniem współpracy z z Eurokoncept sp.z o.o., pogooglajcie i poczytajcie różne fora prawne, czy fora zarabiających na stronach, zanim wybierzecie firmę do płatności!
QoooQ2010-10-10 21:22
miałem zgromadzone 1300zł z przelewów na koncie dotpaya w ciągu 9 dni otrzymałem pieniądze na konto bankowe , 0 problemów jedyny problem na jaki się napotkałem to po 7 dniach gdy zobaczyłem że jeszcze środków nie mam napisałem do nich e-mail niestety nie otrzymałem odpowiedzi.
PS zgromadziłeś kilkanaście tyś i nie wypłaciłeś ?? jasne . jakoś nie chce mnie się wierzyć chociażby po to się wypłaca aby dalej tymi pieniędzmi obracać aby procentowało
polecam2010-11-16 17:12
Ja miałem zgromadzone kilka tysięcy z smsów i po 25 dniach roboczych ( bądź jak potrzebowałem szybko pieniążków ) po 7 dniach roboczych były one na moim koncie.

Na razie nie miałem z nimi problemów, więc mogę ich polecić.
don't pay2010-12-21 23:01
Dotpay to wielka machina, serwis i marka w obrębie których działa wiele podmiotów.

Dotpay Ltd. na podstawie regulaminu obsługuje osoby prywatne mieszkające na terenie Polski z przyznanym numerem Pesel, które rejestrując się akceptują jego postanowienia. Podpisuje też umowy z firmami zarejestrowanymi poza Polską i świadczy usługi dla już zarejestrowanych firm Polskich (nie podpisuje umów z nowymi firmami Polskimi). Obsługuje tylko i wyłącznie płatności (przelewy/transfery/karta/gotówka) i nie obsługuje usług premium rate (sms/mms/ppc/ppm/prepaid). Na podstawie wewnętrznych ustaleń zapewnia obsługę wybranych kanałów płatności dla Dotpay S.A.

Dotpay S.A. na podstawie umów obsługuje firmy Polskie, usługi nie opisane w umowie świadczy dla nich na podstawie regulaminu. Nie obsługuje osób prywatnych. Zapewnia obsługę kanałów płatności udostępnianych przez m.in. Dotpay Ltd., Dotpay Belgia, Allpay Ltd., Allpay Koncept Belgia oraz własnych (niedostępnych dla klientów powyższych podmiotów). Obsługuje tylko płatności.

Eurokoncept S.A., Eurokoncept Belgia zapewniają obsługę infrastruktury Premium Rate dla klientów Dotpay S.A. i Dotpay Ltd. (sms/mms/ppc/ppm/prepaid) i nie obsługują płatności (przelewów/transferów/kart/gotówki), a dostarczane przez nich usługi świadczone są na podstawie odrębnej umowy (dla firm) lub regulaminu (dla osób prywatnych) oraz dla nadawców SMS/MMS, dzwoniących na usługi PPC/PPM i klientów usług prepaid na podstawie regulaminu SMS i doładowań.

Wszystkie regulaminy dostępne są na stronie dotpay.pl/regulaminy, a żadna umowa nie wymaga akceptacji regulaminu, natomiast rejestracja konta tak - dlaczego? Ponieważ firma, która nie podpisała umowy z Eurokoncept S.A. ale podpisała z Dotpay S.A. może w każdej chwili dodać serwisy SMS w panelu Dotpay i korzystać z tych usług na podstawie regulaminu Eurokoncept Belgia (firmy zagranicznej), na gorszych warunkach, ale z taką samą gwarancją wypłacenia środków jak w przypadku umowy. Jeżeli chcą lepsze warunki, podpisują umowę z Eurokoncept S.A. i po problemie.

Temat mnie zaciekawił, więc dzisiaj z pracy zadzwoniłem do BOK Dotpay i tam mi wszystko wyjaśniono - czekałem 6min na telefonie, ale okazało się, że na każde pytanie dostałem rzetelną odpowiedź i każdy regulamin wyraźnie stwierdza, że w sprawach nieuregulowanych decyduje Kodeks Cywilny, a wszystko jest sensownie i przejrzyście opisane na stronach Dotpay i w FAQ (TAK, mają FAQ!) - nie zrozumieć może tego tylko niepoważny klient, który nie potrafi uważnie czytać ze zrozumieniem.

Szkoda, bo jestem dziennikarzem i liczyłem na temat. Niestety szału nie ma. Już widzę propozycje copywriterów na nagłówki: "Jestem debilem, robię e-commerce!", albo "13 lat i konto na mamę: Dotpay mi zabrał 100zł".
don't pay2010-12-21 23:22
Dodam jeszcze, że Dotpay S.A. obsługuje dla Dotpay Ltd. i Eurokoncept S.A. BOK (nawiasem, sześciojęzyczne, chociaż telefonicznie do wyboru jest tylko Polski i English), więc reklamacje wysyłane do Dotpay Ltd. dotyczyć mogą 2-ch spraw:

Niepoprawnego rozliczenia płatności na koncie osoby prywatnej (zgłaszana np. przez sprzedawcę allegro) lub firmy, jeżeli sprawa nie została rozwiązana przez polskie Call Centre/Customer Service, oraz problemów z wypłatą środków dla podmiotów Dotpay Ltd. (np. os.prywatnych z PL i firm zagranicznych), co wg. statystyk stanowi mniej niż 0.03% wszystkich składanych reklamacji, zaledwie kilkadziesiąt rocznie. Jak na serwis, który obsługuje kilkaset tysięcy transakcji dziennie, to niewiele.

Dostałem też informację, że blokowane są tylko konta użytkowników świadczących usługi w sposób niezgodny z prawem lub regulaminem i maksymalnie na okres 180dni (tyle mają banki i/lub operatorzy GSM na chargeback w razie reklamacji).

Wszystkiego dowiedziałem się w 30min czytając regulaminy, wykonując 2 telefony o Dotpay BOK (w jednym umówiłem się z konsultantką, że przeczyta artykuł kolegi Wilka, a w drugim wyjaśniła wszystkie opisane w nim kwestie) i w międzyczasie wymieniając się 4 mailami z 4 użytkownikami forów opisujących "afery Dotpay", m.in. z serwisem pobieraczek.pl, nie wypłacaniem środków za SMS-y, oszukanymi kupującymi - wszystkie sprawy, jak się okazało, rozwiązano pomyślnie i zgodnie z prawem, które bądź co bądź, ma za zadanie chronić m.in. konsumenta.
Oszukany przez Dotpay2010-12-23 15:41
Z tego oszukanego Dotpay korzystałem 4 lata. Przy każdej wypłacie czekałem cierpliwie do 14 dni na pieniądze. Jakie było moje zdziwienie, kiedy na ich stronie znalazłem oficjalną informację, że firma Dotpay zwracam pieniądze po 3 dniach. Tak traktuje się tu stałych klientów. Złodzieje i tyle.
Te, oszukany2011-04-20 22:35
...nie wiem, gdzie tu masz jakieś oszustwo. Przecież trzeba było zgłosić, że zgadzasz się na zmiany w regulaminie, żeby skrócili czas wypłaty. Wyraźnie informowali w newsletterze, na głównej, po zalogowaniu na konto i przez telefon. Sam żeś sobie winien, jak nie czytasz co piszą.
Thomas2011-04-29 11:21
Ja z kolei może i miałem niewielką kwotę zgromadzoną na koncie dotpay, ale wykonałem polecenie wypłaty dnia 12.04.2011. Po kilku dniach napisałem maila z prośbą o wyjaśnienie, dlaczego pieniędzy jeszcze nie otrzymałem (przecież piszą wyraźnie że wykonują przelew do 3 dni) po czym otrzymałem odpowiedź że mają na to 10dni roboczych. OK pomyślałem i czekałem dalej. Dwa dni temu (27.04.2011) minął termin wypłaty, a pieniędzy nadal nie widać na koncie. Wczoraj (28.04.2011) napisałem kolejnego maila z prośbą o wyjaśnienie sytuacji, niestety bez odpowiedzi, jednak na stronie pojawiło się coś co mnie ździwiło - informacja że wypłata została zrealizowana 27.04.2011, jednak do dzisiaj (29.04.2011) pieniędzy nie ma na koncie ??? Jak na serwis który oferuje błyskawiczne przelewy, strasznie długo "idą" pieniądze od nich ...
J.Kasperkowicz2011-07-08 03:27
To ja chyba trafilem najgorzej,poniewaz od pierwszego mojego zlecenia minelo juz 38 dni i nazbieralo sie juz £5500,niestety dowiedzialem sie ,ze niewiadomo kiedy otrzymam swoje pieniadze,poniewaz Dotpay ma jakies problemy finansowe.Zreszta od kiedy mam z nimi do czynienia mam tylko problemy/techniczne-wylaczaja usluge platnosci na 3 tygodnie ,pozniej ponownie na tydzien,a w weekendy notorycznie,oczywiscie nie racza o tym powiadamiac.Spedzilem juz godziny na telefonach ,dziesiatki maili-praktycznie doprowadzili do zatoru finansowego.Jestem na granicy wytrzymalosci nerwowej.To zwykli zlodzieje,ktorzy nawet na prowizji potrafia okrasc.Omijajcie szerokim lukiem.
J.Kasperkowicz2011-07-08 03:33
Zeby nikt nie pomyslal ,ze jestem goloslowny moge wyslac zestawienie moich zlecen przelewu z konta Dotpay na moje konto Bankowe -od 1 czerwca 2011 .Brak potwierdzen ze strony Dotpay.Swoim dzialaniem praktycznie wykonczyli mi moja mala firme.Dzial Rozliczen Dotpay po dlugim czasie wyslal mi maila,ze UWAGA!"jak tylko beda wiedzieli kiedy dokonaja przelewu,to mnie o tym poinformuja"SIC!
Prezes2011-08-09 09:49
Witam,

Tak jak napisał J.Kasperkowicz
Mam dokładnie taką samą sytuację. Występują ogromne opóźnienia w wypłatach pieniędzy z Dotpay. Niby jestem firmą i wg regulaminu mają 3 dni robocze. Ja czekam już 13. Wczoraj zmienił się status na 'wykonana', a przelewu jak nie było tak nie ma (Mam konto w tym samym banku, z którego oni przelewają). Niby dużo firm z nimi współpracuje ale pewnie są równi i równiejsi.

pozdrawiam
good2011-08-13 19:50
Zdecydowanie nie dotpay, od poczatku tego roku jest coraz wiecej problemow z wyplata. Dotpay oferuje 3 dniowe terminy wyplaty, a wlasnie po raz kolejny czekam juz blisko 2 tygodnie i otrzymuje email ze jeszcze tydzien to potrwa.Ciekawe,ze w emailu pisza o tymczasowym problemie, jakby nie sprawdzili ze juz prowadzilem z nimi korespondencje i informacje o "czasowych" klopotach juz mi wysylali.Absolutnie nie polecam (notabene - sprobujcie sie dodzwonic do dotpay...)
UWAGA2011-10-04 16:59
Szanowni Państwo,

Zanim zdecydujemy się na powierzenie naszych pieniędzy firmie, która budzi wątpliwości - polecam zbadanie takowej przez renomowaną wywiadownię gospodarczą.

Bardzo szybko przekonamy się o powiązaniach (kapitałowych i osobowych) Dowiemy się również jaka jest kondycja finansowa, wiarygodność).
Jak wyglądają opóźnienia płatności
Dotpay to zlodzieje i tyle2011-10-06 17:23
Konto w Dotpay posiadam od 5-6 lat
Realizacja wyplat to bylo srednio 7 dni
od tego roku 20-35 dni i trzeba sie sporo nadzwonic i zawsze ten sam tekst ze mozna zlozyc reklamacje.
Reklamacje dostaje jednak od uzytkownikow gdy wychodzi ze zaplacili mi za towar a w dotpay sladu nie widac po trtansakcji i kasie. takich przypadkow w ciagu roku bylo ponad 10 co dostalem zgloszenia od uzytkownikow. Podobnie bylo z transakcjami walutowymi gdzie kasa znikla i suport twierdzil ze maja problemy ale to dopiero po zgloszeniach ze kasa gdzies znika problem naprawiono po miesiacu.

Jednym zdanie Odradzam wszystkim Dotpay
tak jak ktos napisal na stronie jest jak byk wyplacanie po 3 dniach, suport twierdzi ze po 10 roboczych a praktyka ze jest to (20-35 dni roboczych)
nebris2011-11-02 11:14
Absolutnie nie polecam DOTPAY! Dotpay to firma oszukańcza i absolutnie nierzetelna. Wszelkie dyspozycje załatwia się tygodniami i najważniejsze - NIE WYPŁACAJĄ PIENIĘDZY TERMINOWO - Jestem właścicielem dużych portali społecznościowych takich jak http://polska.sex.pl i mimo że wg umowy mają 3 dni na realizację wypłaty to czekam niejednokrotnie nawet 20 - 30 dni !!!! To jest skandal i zastanawiamy się nad wniesieniem sprawy do sądu. Jeśli Ktoś ma podobny problem zapraszam na forum: http://oszukani.net.pl gdzie jest wątek poświęcony nieuczciwości Dotpay!
Meki2011-12-06 21:40
Eurokoncept sp.z o.o. oszuści potrafią odesłać umowę po przyjęciu dzieła i rachunku i nie wypłacić pieniędzy za wykonane usługi . sprawa trafiła do Sądu
Jac2012-07-16 22:19
DotPay zalega z płatnością od ponad 2 miesięcy. Jest to kilka tysięcy złotych. Na stronie z profilem ze zdziwieniem zauważyłem brak historii wpłat - oprócz wystawionych przez DotPay za swoje usługi rachunków nie ma żadnej informacji nt. kto ile wpłacał ile powinno być na moim koncie, ile DotPay winien mi jest pieniędzy...
W regulaminach znajdziecie: Regulamin Usługi Gwarancja Dotpay S.A. [wersja 2.00, data aktualizacj 16.11.2012) DZISIAJ JEST 15.07.2012.
Czy przypadkiem firma DotPay nie prowadzi swojej działalności w garażu? Takie mam wrażenie.
ludwik2013-01-12 10:09
DOTPAY TO OSZUŚCI. Szukam osób oszukanych w celu złożenia pozwu zbiorowego.
Może ktoś już z nimi walczy.
Proszę o kontakt.
Andrzej2013-02-08 19:51
Dzisiaj Dotpay mnie wkurzył. Okazało się, zę nie zwócili klientowi pieniędzy prawie 800zł z tytułu zwrotu. W panelu wszystko wyglądało na ok. Dlatego zapewnialismy klienta, ze zwrót poszedł. Klient w końcu nie wytrzymał (choć nie wiem,czemu się wcześniej nie kontaktował)i nasłał na nas prawników. Wysłaliśmy mailowo reklamację do Dotpaya, po tym jak telefonicznie zapewniali, ze przeproszą klienta i zwrócą pieniądze. na maila odpisali, żeby reklamację wysłąć pocztą do Londynu. CHyba też rozpocznę z nimi walkę. Czy ktoś wysyłał już reklamację do Londynu i dostał jakąś odpowiedź?
Tomasz2013-02-10 23:43
Kombinują to fakt ale to najmniejszy problem , zauważcie że przy wypłacie należy wpisać
NIP, Pesel, Nr. dowodu osobistego,Imie Ojca .Matki, jest data urodzenia
Dotpay handluje danymi!!! Z takimi danymi zrobić lewy dowód lub podrobić jakis papier i wziąć kredyt np. to pikuś, pan pikuś
Chcecie wierzcie, nie chcecie to nie hehe ja to znam bo sam takie dane kupowałem :)

Pozdrawiam :)
Killer2013-03-20 04:55
http://zarabiam.com/Temat-DotPay-pl-Problemy-z-wyplatami-Skargi-na-wykopie-Skasowanie-facebooka-62281
Dotpay oszuści?2013-06-17 22:47
Dotpay to oszuści. Do dziś nie wypłacili pieniędzy a minęło już 4 miesiące.
Paulanerrr2013-12-04 09:20
Jednorazowy zakup prywatny, płatność przez Dotpay i cały dzień wyjaśniania gdzie jest kasa. Odnalazła się po południu w Dotpay. Dlaczego od razu nie przelano z Dotpay do mojego sprzedawcy? nie wiadomo.
NIE POLECAM.
angry2014-07-30 20:29
kiedyś dotpay funkcjonowało normalnie, ale to już przeszłość
Tamara Skulska2014-09-24 13:52
Nie polecam dotpay - czekałam na ciezko zarobione pieniądze ponad 2 miesiące - zgłosiłam się do warszawskiej firmy Teleaudio Dwa i o dziwo - raport dostałam w siedem dni a kasę w ciagu 14. Więc o co tu chodzi ?
Kolumbijski kartel2014-11-05 00:09
Zdecydowanie nie polecam dotpay.pl prowadzi kolumbijski kartel, lepiej nie mieć z nimi nic wspólnego.
katarzyna2016-03-16 09:51
dotpay.pl, teraz funkcjonują jako new payment solutions ltd są oszuści. Mają teraz sąd w Krakowie bo mają sporo długów i nie chcę spłacać.

Dodaj komentarz:

Podpis: (wymagane)
Adres Twojej strony WWW: (opcjonalnie)
Twój adres e-mail: (opcjonalnie)
Treść komentarza:
Antyspam: policz ile
wynosi jeden plus dwa:
(wymagane)