INTERNET, NOWE TECHNOLOGIE, WEBDEVELOPMENT, BADANIE INTERNETU

24 MAJA 2012  /  TECHNOLOGIE  /  2 KOMENTARZE

TECHNOLOGIE WYMYŚLONE PRZEZ MARKETINGOWCÓW

Na rynku komputerów i elektroniki jest dużo podobnych urządzeń. Parametry techniczne, mimo że kluczowe z punktu widzenia użytkownika, przestały wyróżniać dany produkt. Dziś w sklepach stoją obok siebie urządzenia często identyczne pod względem technicznym, gdzie jedyną wyróżniającą się cechą jest stylizacja obudowy. Kiedyś kupowało się po prostu komputer, zwracając uwagę na częstotliwość pracy procesora, ilość pamięci czy wielkość dysku twardego. Podobnie z telewizorem, gdzie liczyła się przekątna ekranu i wygląd. Dziś podstawowe parametry zeszły na drugi plan, ustępując miejsca różnego rodzaju "technologiom" i "systemom".

Klient wyjmujący z pudełka nowy telewizor LG cieszy się z posiadania odbiornika o dużej przekątnej ekranu. Ale to nie wszystko. On również wie, że nie jest to zwykły telewizor, tylko telewizor inteligentny, naszpikowany najbardziej zaawansowanymi technologiami. Rzut oka na materiały dostarczane przez producenta pozwala dowiedzieć się, że urządzenie posiada obraz w technologii "Nano Full LCD", gdzie każdą diodą steruje "Micro Pixel Control", a wszystko zamknięte jest w obudowie "Cinema Screen Design". Dźwięk obsługiwany jest przez system "3D Depth Control", dalej jest panel "Film-type Patterned Retarder", pulpit "Home Dashboard" i wyszukiwarka "Universal Search". Możliwość podłączania zewnętrznych urządzeń zapewnia "Smart Share Plus", a oprogramowanie telewizora pozwala na oglądanie filmów z "3D World" oraz komunikację ze znajomymi dzięki "Social Center".

Laptop firmy Sony również nie jest zwykłym komputerem przenośnym. To prawdziwy stróż naszych danych, nad którymi czuwa system Anti-Thief Service, a szybkość pracy gwarantuje technologia "Hybrid HDD" z funkcją "Rapid Wake". Komputer firmy Apple ma ekran w technologii "In-Plane Switching", port "Thunderbolt" i "Mini DisplayPort", kamerę "FaceTime HD", mysz "Magic Mouse", gładzik "Magic Trackpad" typu "Multi Touch". Sprzęt nie jest objęty "gwarancją", tylko ochroną "AppleCare", z możliwością wykupienia dodatkowego "AppleCare Protection Plan".

Ktoś mógłby pomyśleć, że aparat fotograficzny marki Nikon to zwykłe urządzenie, które po prostu utrwala obraz na matrycy światłoczułej i zapisuje na karcie pamięci. Nic bardziej mylnego! Obraz przetwarza mechanizm "Expeed" z funkcją "D-Lighting", odblaski minimalizuje technologia "Clear Color Display", nad jakością zdjęcia czuwa "Picture Control", a najlepsze ujęcie wskazuje funkcja "Best Shot Selector". Podobnie w aparatach marki Canon. Tu najlepszą jakość obrazu zapewnia "HS System" z procesorem "Digic 5", a drgania eliminuje "System Intelligent IS". Zdjęcia można wykonywać w trybie "Smart Auto", a następnie obejrzeć na wyświetlaczu "Pure Color II".

Nawet w pralce firmy Bosch nad oszczędnością wody czuwa system "VarioPerfect", przyciski nie są zwykłymi przyciskami, tylko panelem "TouchControl", pranie wkłada się do bębna "VarioSoft" napędzanego silnikiem "EcoSilence Drive", a za pobieranie odpowiedniej ilości wody odpowiada system "WaterPerfect".

Wymyślając oddzielne nazwy dla elementów i funkcji swoich urządzeń, producenci zapomnieli chyba tylko o nazewnictwie pakowania. Podpowiadam więc przykładowe nazwy. Sprzęt może być umieszczony w opakowaniu w technologii "Nano Box 3D" (tekturowe pudełko) i zabezpieczony systemem "Anti Shock Comfort Plus" (folia bąbelkowa), a całość połączona przy pomocy "Dual Smart Connector" (szara taśma klejąca).

Nie wszystkie "technologie" są wymysłem marketingowym. Niektóre z nich w pełni zasługują na to miano. Rzadko są jednak eksponowane przez producenta, ponieważ są dostępne w produktach konkurencji, a coś co jest standardem przestaje wyróżniać daną markę. Klientowi pozostaje uodpornienie się na chwyty reklamowe i skrupulatne filtrowanie informacji dostarczanych przez producentów. Urządzenia kupuje się w określonym celu, a nie dla obcowania z technologiami.

Sławomir Wilk

Artykuł opublikowany został w serwisie Dziennik Internautów www.di24.pl.
Komentarze:


Nalesnil2012-11-20 21:43
Inny przykład to technologia diesel w samochodach, LCD w telewizorach i 3D w kinach - wszystko wymysla marketing.

Co za bzdura...
Obywatel2013-05-08 23:23
@Nalesnil -- Porównanie to Ty wziąłeś z...

Dodaj komentarz:

Podpis: (wymagane)
Adres Twojej strony WWW: (opcjonalnie)
Twój adres e-mail: (opcjonalnie)
Treść komentarza:
Antyspam: policz ile
wynosi jeden plus dwa:
(wymagane)